Aλλαγές που ισχύουν από το τρέχον σχολικό έτος 2020-21 στο Λύκειο.

Αγαπητοί γονείς, αγαπημένοι μας μαθητές,

Σας παραθέτουμε παρακάτω ένα δημοσίευμα σχετικό με τις αλλαγές που θα ισχύσουν από το σχ. έτος 2020-2021.

Δεκαπέντε αλλαγές ισχύουν από το τρέχον  σχολικό έτος 2020-21  στο Λύκειο.

Ειδικότερα, πρόκειται για τις εξής αλλαγές:

  1. Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα ο?λων των Ομα?δων δυ?ο (2) υποχρεωτικε?ς ωριαι?ες γραπτε?ς δοκιμασι?ες, μι?α (1) κατα? τη δια?ρκεια του πρω?του τετραμη?νου και μι?α (1) κατα? τη δια?ρκεια του δευ?τερου τετραμη?νου, με εξαι?ρεση το μα?θημα της Φυσικη?ς Αγωγη?ς, στο οποι?ο δεν διενεργει?ται γραπτη? δοκιμασι?α. Αν για λο?γους αντικειμενικου?ς δεν πραγματοποιηθει? η ωριαι?α γραπτη? δοκιμασι?α του πρω?του τετραμη?νου, στο δευ?τερο τετρα?μηνο διενεργου?νται δυ?ο (2) ωριαι?ες γραπτε?ς δοκιμασι?ες.

Στο μα?θημα της Πολιτικη?ς Παιδει?ας οι μαθητε?ς εκπονου?ν επιπλε?ον και ερευνητικη? εργασι?α στο β ? τετρα?μηνο, η βαθμολογι?α της οποι?ας αποτελει? το 50% του βαθμου? του τετραμη?νου αυτου?.

Στο μα?θημα των Εφαρμογω?ν Πληροφορικη?ς και στο μα?θημα της Εισαγωγη?ς στις Αρχε?ς της Επιστη?μης των Ηλεκτρονικω?ν Υπολογιστω?ν διενεργει?ται μι?α (1) ωριαι?α γραπτη? δοκιμασι?α στο πρω?το τετρα?μηνο, ενω? στο δευ?ερο τετρα?μηνο οι μαθητε?ς εκπονου?ν μι?α (1) ερευνητικη? εργασι?α, η βαθμολογι?α της οποι?ας αποτελει? το 50% του βαθμου? του τετραμη?νου αυτου?.

Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου

  1. Α? Τάξη ΓΕΛ

Η Α ? Τα?ξη Γενικου? Λυκει?ου αποτελει? τα?ξη αποκλειστικα? γενικη?ς παιδει?ας, στην οποι?α εφαρμο?ζεται προ?γραμμα μαθημα?των γενικη?ς παιδει?ας τρια?ντα πε?ντε (35) συνολικα? διδακτικω?ν ωρω?ν εβδομαδιαι?ως για τα ημερη?σια λυ?κεια και ει?κοσι πε?ντε (25) συνολικα? διδακτικω?ν ωρω?ν για τα εσπερινα? λυ?κεια

  1. Β? Τάξη ΓΕΛ

Στη Β? Τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα.

  1. Β? Τάξη Εσπερινού ΓΕΛ

Στη Β ? Τα?ξη Ημερησι?ου Γενικου? Λυκει?ου εφαρμο?ζεται προ?γραμμα μαθημα?των που περιλαμβα?νει μαθη?ματα γενικη?ς παιδει?ας τρια?ντα (30) συνολικα? διδακτικω?ν ωρω?ν εβδομαδιαι?ως και δυ?ο (2) Ομα?δες Μαθημα?των Προσανατολισμου?, Ανθρωπιστικω?ν και Θετικω?ν Σπουδω?ν, πε?ντε (5) συνολικα? διδακτικω?ν ωρω?ν εβδομαδιαι?ως για κα?θε ομα?δα.

Στη Β ? Τα?ξη Εσπερινου? Γενικου? Λυκει?ου εφαρμο?ζεται προ?γραμμα μαθημα?των που περιλαμβα?νει μαθη?ματα γενικη?ς παιδει?ας ει?κοσι (20) συνολικα? διδακτικω?ν ωρω?ν εβδομαδιαι?ως και δυ?ο (2) Ομα?δες Μαθημα?των Προσανατολισμου?, Ανθρωπιστικω?ν και Θετικω?ν Σπουδω?ν, πε?ντε (5) συνολικα? διδακτικω?ν ωρω?ν εβδομαδιαι?ως για κα?θε ομα?δα.

Οι μαθητε?ς, εκτο?ς απο? τα μαθη?ματα γενικη?ς παιδει?ας, παρακολουθου?ν υποχρεωτικα? και τα μαθη?ματα της Ομα?δας Προσανατολισμου? που επιλε?γουν.

 

  1. Γ ΓΕΛ

Στη Γ ? Τα?ξη Γενικου? Λυκει?ου εφαρμο?ζεται προ?γραμμα μαθημα?των που περιλαμβα?νει μαθη?ματα γενικη?ς παιδει?ας και προσανατολισμου? τρια?ντα δυ?ο (32) συνολικα? διδακτικω?ν ωρω?ν εβδομαδιαι?ως για τα ημερη?σια λυ?κεια και ει?κοσι πε?ντε (25) συνολικα? διδακτικω?ν ωρω?ν εβδομαδιαι?ως για τα εσπερινα? λυ?κεια. Τα μαθη?ματα προσανατολισμου? χωρι?ζονται σε τρεις (3) Ομα?δες Μαθημα?των Προσανατολισμου?, ως εξη?ς:

α) Ανθρωπιστικω?ν Σπουδω?ν.

β) Θετικω?ν Σπουδω?ν και Σπουδω?ν Υγει?ας.

γ) Σπουδω?ν Οικονομι?ας και Πληροφορικη?ς.

Οι μαθητε?ς, εκτο?ς απο? τα μαθη?ματα γενικη?ς παιδει?ας, παρακολουθου?ν υποχρεωτικα? και τα μαθη?ματα της Ομα?δας Προσανατολισμου? που επιλε?γουν. Ειδικα? οι μαθητε?ς που επιλε?γουν την Ομα?δα Προσανατολισμου? Θετικω?ν Σπουδω?ν και Σπουδω?ν Υγει?ας, επιλε?γουν και παρακολουθου?ν υποχρεωτικα? ει?τε το μα?θημα των Μαθηματικω?ν ει?τε το μα?θημα της Βιολογι?ας.

  1. Αρχική Δήλωση Ομάδας Προσανατολισμού

Οι μαθητε?ς της Γ ? Τα?ξης Ημερη?σιου και Εσπερινου? ΓΕ.Λ. με την ε?ναρξη του σχολικου? ε?τους και ο?χι αργο?τερα απο? την ημε?ρα ε?ναρξης των μαθημα?των επιβεβαιω?νουν οριστικα? την Αρχικη? Δη?λωση Ομα?δας Προσανατολισμου? που ε?χουν υποβα?λει στη σχολικη? τους μονα?δα προ της λη?ξης του προηγου?μενου διδακτικου? ε?τους. Κα?θε μαθητη?ς επιλε?γει υποχρεωτικα? μι?α (1) Ομα?δα Μαθημα?των Προσανατολισμου? και ε?να (1) Επιστημονικο? Πεδι?ο.

Ειδικα? οι μαθητε?ς που επιλε?γουν την Ομα?δα Προσανατολισμου? Θετικω?ν Σπουδω?ν και Σπουδω?ν Υγει?ας επιλε?γουν επιπλε?ον ει?τε το μα?θημα των Μαθηματικω?ν ει?τε το μα?θημα της Βιολογι?ας.

Οι Ομα?δες Προσανατολισμου? επιτρε?πουν την προ?σβαση σε συγκεκριμε?να Επιστημονικα? Πεδι?α . Κα?θε υποψη?φιος επιλε?γει ε?να μο?νο Επιστημονικο? Πεδι?ο.

  1. Υπολογισμός βαθμολογίας

Για την εισαγωγη? στην τριτοβα?θμια εκπαι?δευση από τις Πανελλαδικές του 2021 και εφεξη?ς, ο υπολογισμο?ς του συνολικου? αριθμου? μορι?ων κα?θε υποψηφι?ου για εισαγωγη? στις Σχολε?ς, τα Τμη?ματα και τις Εισαγωγικε?ς Κατευθυ?νσεις Τμημα?των, γι?νεται ως εξη?ς:

Το α?θροισμα των γραπτω?ν βαθμω?ν στην εικοσα?βαθμη κλι?μακα με προσε?γγιση δεκα?του των τεσσα?ρων πανελλαδικα? εξεταζομε?νων μαθημα?των, τα οποι?α προβλε?πονται στην Ομα?δα Προσανατολισμου? ο?που ανη?κει ο υποψη?φιος για το συγκεκριμε?νο Επιστημονικο? Πεδι?ο, πολλαπλασια?ζεται επι? δυ?ο (2).

Στη συνε?χεια, στο γινο?μενο αυτο? προστι?θενται τα γινο?μενα των γραπτω?ν βαθμω?ν των δυ?ο μαθημα?των με τους αντι?στοιχους συντελεστε?ς βαρυ?τητας, τα οποι?α προβλε?πονται στην Ομα?δα Προσανατολισμου? ο?που ανη?κει ο υποψη?φιος για το συγκεκριμε?νο Επιστημονικο? Πεδι?ο, ο?πως ορι?ζονται παρακα?τω. Το τελικο? α?θροισμα πολλαπλασια?ζεται με το εκατο? (100).

Για τον προσδιορισμο? του συνο?λου των μορι?ων κα?θε υποψηφι?ου για εισαγωγη? στις Σχολε?ς, στα Τμη?ματα και στις Εισαγωγικε?ς Κατευθυ?νσεις τμημα?των που ει?ναι ενταγμε?να σε κα?θε ε?να απο? τα Επιστημονικα? Πεδι?α θα υπολογι?ζονται τα μαθη?ματα και οι συντελεστε?ς βαρυ?τητας τα οποι?α προβλε?πονται στην Ομα?δα Προσανατολισμου? που ανη?κει ο υποψη?φιος για το συγκεκριμε?νο Επιστημονικο? Πεδι?ο, ως ακολου?θως:

  1. Ομα?δα Προσανατολισμου? Ανθρωπιστικω?ν Σπουδω?ν

1ο Επιστημονικο? Πεδι?ο: ανθρωπιστικε?ς, νομικε?ς και κοινωνικε?ς επιστη?μες:

α) Αρχαι?α Ελληνικα? Προσανατολισμου? με συντελεστη? ε?να κο?μμα τρι?α (1,3)

β) Ιστορι?α Προσανατολισμου? με συντελεστη? μηδε?ν κο?μμα επτα? (0,7)

Β. Ομα?δα Προσανατολισμου? Θετικω?ν Σπουδω?ν και Σπουδω?ν Υγει?ας

2ο Επιστημονικο? Πεδι?ο: θετικε?ς και τεχνολογικε?ς επιστη?μες.

α) Μαθηματικα? Προσανατολισμου? με συντελεστη? ε?να κο?μμα τρι?α (1,3)

β) Φυσικη? Προσανατολισμου? με συντελεστη? μηδε?ν κο?μμα επτα? (0,7)

3ο Επιστημονικο? Πεδι?ο επιστη?μες υγει?ας και ζωη?ς:

α) Βιολογι?α Προσανατολισμου? με συντελεστη? ε?να κο?μμα τρι?α (1,3)

β) Χημει?α Προσανατολισμου? με συντελεστη? μηδε?ν κο?μμα επτα? (0,7)

Γ. Ομα?δα Προσανατολισμου? Σπουδω?ν Οικονομι?ας και Πληροφορικη?ς

4ο Επιστημονικο? Πεδι?ο: επιστη?μες οικονομι?ας και πληροφορικη?ς:

α) Μαθηματικα? Προσανατολισμου? με συντελεστη? ε?να κο?μμα τρι?α (1,3)

β) Οικονομι?α Προσανατολισμου? με συντελεστη? μηδε?ν κο?μμα επτα? (0,7)

  1. Πρόσβαση σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο

Η προ?σβαση σε συγκεκριμε?νο επιστημονικο? πεδι?ο γι?νεται ανα?λογα με την Ομα?δα Προσανατολισμου? που ε?χει επιλε?ξει ο κα?θε μαθητη?ς ως εξη?ς:

Οι υποψη?φιοι της Ομα?δας Προσανατολισμου? Ανθρωπιστικω?ν Σπουδω?ν ε?χουν προ?σβαση στις Σχολε?ς και στα Τμη?ματα του πρω?του Επιστημονικου? Πεδι?ου και τα μαθη?ματα, στα οποι?α εξετα?ζονται υποχρεωτικα?, ει?ναι η Νεοελληνικη? Γλω?σσα και Λογοτεχνι?α, τα Αρχαι?α Ελληνικα?, η Ιστορι?α και τα Λατινικα?.

Οι υποψη?φιοι της Ομα?δας Προσανατολισμου? Θετικω?ν Σπουδω?ν και Σπουδω?ν Υγει?ας ε?χουν προ?σβαση στις Σχολε?ς και στα Τμη?ματα ει?τε του δευ?τερου ει?τε του τρι?του Επιστημονικου? Πεδι?ου, ανα?λογα με το ποιο? απο? τα δυ?ο αυτα? Επιστημονικα? Πεδι?α ε?χουν επιλε?ξει, ως εξη?ς:

  1. i) οι υποψη?φιοι που ε?χουν επιλε?ξει το δευ?τερο Επιστημονικο? Πεδι?ο εξετα?ζονται υποχρεωτικα? στα μαθη?ματα της Νεοελληνικη?ς Γλω?σσας και Λογοτεχνι?ας, της Φυσικη?ς, της Χημει?ας και των Μαθηματικω?ν και
  2. ii) οι υποψη?φιοι που ε?χουν επιλε?ξει το τρι?το Επιστημονικο? Πεδι?ο εξετα?ζονται υποχρεωτικα? στα μαθη?ματα της Νεοελληνικη?ς Γλω?σσας και Λογοτεχνι?ας, της Φυσικη?ς, της Χημει?ας και της Βιολογι?ας.

Οι υποψη?φιοι της Ομα?δας Προσανατολισμου? Σπουδω?ν Οικονομι?ας και Πληροφορικη?ς ε?χουν προ?σβαση στις Σχολε?ς και στα Τμη?ματα του τε?ταρτου Επιστημονικου? Πεδι?ου και τα μαθη?ματα, στα οποι?α εξετα?ζονται υποχρεωτικα?, ει?ναι η Νεοελληνικη? Γλω?σσα και Λογοτεχνι?α, τα Μαθηματικα?, η Πληροφορικη? και η Οικονομι?α.

 

  1. Μέσος όρος απόλυσης ? προαγωγής μαθητών στο Γενικό Λύκειο

Η βαθμολογικη? κλι?μακα, με βα?ση την οποι?α υπολογι?ζονται οι βαθμοι? επι?δοσης των μαθητω?ν σε ο?λα τα μαθη?ματα, κυμαι?νεται απο? μηδε?ν (0) ε?ως ει?κοσι (20) και προσδιορι?ζεται ως εξη?ς:

Η βαθμολο?γηση των γραπτω?ν δοκιμι?ων των προαγωγικω?ν και απολυτηρι?ων εξετα?σεων γι?νεται στην κλι?μακα απο? μηδε?ν (0) ε?ως εκατο? (100), με ακε?ραιους μο?νο αριθμου?ς και ο τελικο?ς βαθμο?ς του γραπτου? δοκιμι?ου ανα?γεται στην κλι?μακα απο? (0) ε?ως ει?κοσι (20) και διατυπω?νεται ως δεκαδικο?ς με προσε?γγιση δεκα?του, ο?που απαιτει?ται.

  1. Γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις

Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διεξάγονται μετά τη λήξη των μαθημάτων του Β” Τετραμήνου.

Προβλέπονται επίσης δύο ειδικές εξεταστικές περίοδοι, μία κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, , στην οποία δύνανται να συμμετέχουν μόνο οι μαθητές της Γ” τάξης του Λυκείου, και μία στις αρχές του Σεπτεμβρίου,   στην οποία δύνανται να συμμετέχουν οι μαθητές των Α”, Β” και Γ” τάξεων του Λυκείου.

Στις εξετάσεις αυτές αξιολογούνται συνολικά οι γνώσεις και οι δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια του αντίστοιχου σχολικού έτους.

  1. Μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος

α) Κατ? εξαι?ρεση, μαθητε?ς που απουσια?ζουν δικαιολογημε?να απο? την εξε?ταση μαθη?ματος λο?γω ασθενει?ας η? α?λλου αποχρω?ντος λο?γου, εξετα?ζονται α?λλη ημε?ρα εντο?ς της συγκεκριμε?νης κα?θε φορα? εξεταστικη?ς περιο?δου, την οποι?α ορι?ζει με απο?φαση? του ο Συ?λλογος των διδασκο?ντων ε?πειτα απο? αι?τηση του κηδεμο?να η? των μαθητω?ν, εφο?σον ει?ναι ενη?λικοι.

Η ασθε?νεια βεβαιω?νεται απο? ιατρικη? γνωμα?τευση η? με υπευ?θυνη δη?λωση των κηδεμο?νων των μαθητω?ν η? των ιδι?ων των μαθητω?ν, εφο?σον ει?ναι ενη?λικοι.

Οι διατα?ξεις των δυ?ο προηγου?μενων εδαφι?ων εφαρμο?ζονται και για τους μαθητε?ς που αποχωρου?ν μετα? την ανακοι?νωση των θεμα?των της εξε?τασης λο?γω αιφνι?διας και εμφανου?ς ασθε?νειας, η οποι?α βεβαιω?νεται απο? ιατρικη? γνωμα?τευση η? με υπευ?θυνη δη?λωση των κηδεμο?νων των μαθητω?ν η? των ιδι?ων των μαθητω?ν, εφο?σον ει?ναι ενη?λικοι.

Οι μαθητε?ς που απουσια?ζουν δικαιολογημε?να απο? την εξε?ταση μαθη?ματος λο?γω ασθενει?ας η? α?λλου αποχρω?ντος λο?γου η? που αποχωρου?ν μετα? την ανακοι?νωση των θεμα?των της εξε?τασης λο?γω αιφνι?διας και εμφανου?ς ασθε?νειας, αν δεν προσε?λθουν σε εξετα?σεις με?χρι το τε?λος της πρω?της εξεταστικη?ς περιο?δου λο?γω σοβαρω?ν προβλημα?των υγει?ας η? σοβαρου? κωλυ?ματος που συνιστα? ανωτε?ρα βι?α, ε?χουν τη δυνατο?τητα, εφο?σον ει?ναι μαθητε?ς της Γ ? τα?ξεως του Λυκει?ου, να προσε?λθουν για ο?σα μαθη?ματα δεν εξετα?στηκαν στην ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του δευ?τερου δεκαπενθημε?ρου του Ιουνι?ου η?, εφο?σον το σοβαρο? προ?βλημα υγει?ας διαρκει? καθ ? ο?λον τον μη?να Ιου?νιο, στην ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του Σεπτεμβρι?ου.

Οι μαθητε?ς των Α ? και Β ? τα?ξεων του Λυκει?ου, αν δεν προσε?λθουν σε εξετα?σεις με?χρι το τε?λος της πρω?της εξεταστικη?ς περιο?δου λο?γω σοβαρω?ν προβλημα?των υγει?ας η? σοβαρου? κωλυ?ματος που συνιστα? ανωτε?ρα βι?α, ε?χουν τη δυνατο?τητα να εξετασθου?ν στα μαθη?ματα αυτα? α?λλη ημε?ρα, την οποι?α ορι?ζει με απο?φαση? του ο Συ?λλογος Διδασκο?ντων με?χρι την 30η? Ιουνι?ου, η?, εφο?σον το σοβαρο? προ?βλημα υγει?ας διαρκει? καθ ? ο?λον τον μη?να Ιου?νιο, στην ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του Σεπτεμβρι?ου.

Το παραπα?νω σοβαρο? προ?βλημα υγει?ας βεβαιω?νεται με δικαιολογητικα? ασθενει?ας απο? κρατικο? η? ιδιωτικο? νοσοκομει?ο η? α?λλο δημο?σιο η? ιδιωτικο? φορε?α υγειονομικη?ς περι?θαλψης.

Για τους μαθητε?ς αυτου?ς, ο Συ?λλογος Διδασκο?ντων δεν προβαι?νει σε ε?κδοση αποτελε?σματος μετα? την πρω?τη εξεταστικη? περι?οδο για τους μαθητε?ς των Α ?, Β ? και Γ ? τα?ξεων του Λυκει?ου, καθω?ς και μετα? την ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του Ιουνι?ου για τους μαθητε?ς της Γ ? τα?ξης του Λυκει?ου, εφο?σον το προ?βλημα διαρκει?.

Ο?σοι απο? τους μαθητε?ς της Γ ? τα?ξης του Λυκει?ου, εκτο?ς απο? τα μαθη?ματα στα οποι?α δικαιολογημε?να απουσι?ασαν, ε?χουν συγκεντρω?σει σε ε?να η? περισσο?τερα μαθη?ματα που ε?χουν εξετασθει? βαθμο? ετη?σιας επι?δοσης μικρο?τερο του δε?κα (10), μπορου?ν να προσε?λθουν στις εξετα?σεις της ειδικη?ς εξεταστικη?ς περιο?δου του δευ?τερου δεκαπενθημε?ρου του Ιουνι?ου η?, εφο?σον το σοβαρο? προ?βλημα υγει?ας διαρκει? καθ ? ο?λον τον μη?να Ιου?νιο, μπορου?ν να προσε?λθουν στις εξετα?σεις της ειδικη?ς εξεταστικη?ς περιο?δου Σεπτεμβρι?ου για να εξετασθου?ν στα μαθη?ματα αυτα?.

Ο?σοι απο? τους μαθητε?ς των Α ? και Β ? τα?ξεων του Λυκει?ου, εκτο?ς απο? τα μαθη?ματα στα οποι?α δικαιολογημε?να απουσι?ασαν, ε?χουν συγκεντρω?σει σε ε?να η? περισσο?τερα μαθη?ματα που ε?χουν η?δη εξετασθει? βαθμο? ετη?σιας επι?δοσης μικρο?τερο του δε?κα (10) μπορου?ν, εφο?σον το σοβαρο? προ?βλημα υγει?ας διαρκει? καθ ? ο?λον τον μη?να Ιου?νιο, να προσε?λθουν στις εξετα?σεις της ειδικη?ς εξεταστικη?ς περιο?δου Σεπτεμβρι?ου για να εξετασθου?ν στα μαθη?ματα αυτα?. Στην περι?πτωση αυτη?, πρε?πει οι μαθητε?ς, αν ει?ναι ενη?λικοι, η? οι κηδεμο?νες τους, να καταθε?σουν υπευ?θυνη δη?λωση στον Διευθυντη? του οικει?ου Λυκει?ου εντο?ς τριω?ν (3) ημερω?ν απο? την ε?κδοση των αποτελεσμα?των.

β) Στην υπευ?θυνη δη?λωση αναγρα?φεται ρητα? η ειδικη? εξεταστικη? περι?οδος του Ιουνι?ου η? του Σεπτεμβρι?ου στην οποι?α εξετα?ζεται ο μαθητη?ς.

Οι μαθητε?ς εξετα?ζονται στα μαθη?ματα της Ομα?δας Α ? που δικαιολογημε?να απουσι?ασαν, στα μαθη?ματα της Ομα?δας Α ? που εξετα?στηκαν και συγκε?ντρωσαν βαθμο? ετη?σιας επι?δοσης μαθη?ματος λο?γω ασθενει?ας η? α?λλου αποχρω?ντος λο?γου η? που αποχωρου?ν μετα? την ανακοι?νωση των θεμα?των της εξε?τασης λο?γω αιφνι?διας και εμφανου?ς ασθε?νειας, αν δεν προσε?λθουν σε εξετα?σεις με?χρι το τε?λος της πρω?της εξεταστικη?ς περιο?δου λο?γω σοβαρω?ν προβλημα?των υγει?ας η? σοβαρου? κωλυ?ματος που συνιστα? ανωτε?ρα βι?α, ε?χουν τη δυνατο?τητα, εφο?σον ει?ναι μαθητε?ς της Γ ? τα?ξεως του Λυκει?ου, να προσε?λθουν για ο?σα μαθη?ματα δεν εξετα?στηκαν στην ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του δευ?τερου δεκαπενθημε?ρου του Ιουνι?ου η?, εφο?σον το σοβαρο? προ?βλημα υγει?ας διαρκει? καθ ? ο?λον τον μη?να Ιου?νιο, στην ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του Σεπτεμβρι?ου.

Οι μαθητε?ς των Α ? και Β ? τα?ξεων του Λυκει?ου, αν δεν προσε?λθουν σε εξετα?σεις με?χρι το τε?λος της πρω?της εξεταστικη?ς περιο?δου λο?γω σοβαρω?ν προβλημα?των υγει?ας η? σοβαρου? κωλυ?ματος που συνιστα? ανωτε?ρα βι?α, ε?χουν τη δυνατο?τητα να εξετασθου?ν στα μαθη?ματα αυτα? α?λλη ημε?ρα, την οποι?α ορι?ζει με απο?φαση? του ο Συ?λλογος Διδασκο?ντων με?χρι την 30η? Ιουνι?ου, η?, εφο?σον το σοβαρο? προ?βλημα υγει?ας διαρκει? καθ ? ο?λον τον μη?να Ιου?νιο, στην ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του Σεπτεμβρι?ου.

Το παραπα?νω σοβαρο? προ?βλημα υγει?ας βεβαιω?νεται με δικαιολογητικα? ασθενει?ας απο? κρατικο? η? ιδιωτικο? νοσοκομει?ο η? α?λλο δημο?σιο η? ιδιωτικο? φορε?α υγειονομικη?ς περι?θαλψης.

Για τους μαθητε?ς αυτου?ς, ο Συ?λλογος Διδασκο?ντων δεν προβαι?νει σε ε?κδοση αποτελε?σματος μετα? την πρω?τη εξεταστικη? περι?οδο για τους μαθητε?ς των Α ?, Β ? και Γ ? τα?ξεων του Λυκει?ου, καθω?ς και μετα? την ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του Ιουνι?ου για τους μαθητε?ς της Γ ? τα?ξης του Λυκει?ου, εφο?σον το προ?βλημα διαρκει?.

Ο?σοι απο? τους μαθητε?ς της Γ ? τα?ξης του Λυκει?ου, εκτο?ς απο? τα μαθη?ματα στα οποι?α δικαιολογημε?να απουσι?ασαν, ε?χουν συγκεντρω?σει σε ε?να η? περισσο?τερα μαθη?ματα που ε?χουν εξετασθει? βαθμο? ετη?σιας επι?δοσης μικρο?τερο του δε?κα (10), μπορου?ν να προσε?λθουν στις εξετα?σεις της ειδικη?ς εξεταστικη?ς περιο?δου του δευ?τερου δεκαπενθημε?ρου του Ιουνι?ου η?, εφο?σον το σοβαρο? προ?βλημα υγει?ας διαρκει? καθ ? ο?λον τον μη?να Ιου?νιο, μπορου?ν να προσε?λθουν στις εξετα?σεις της ειδικη?ς εξεταστικη?ς περιο?δου Σεπτεμβρι?ου για να εξετασθου?ν στα μαθη?ματα αυτα?.

Ο?σοι απο? τους μαθητε?ς των Α ? και Β ? τα?ξεων του Λυκει?ου, εκτο?ς απο? τα μαθη?ματα στα οποι?α δικαιολογημε?να απουσι?ασαν, ε?χουν συγκεντρω?σει σε ε?να η? περισσο?τερα μαθη?ματα που ε?χουν η?δη εξετασθει? βαθμο? ετη?σιας επι?δοσης μικρο?τερο του δε?κα (10) μπορου?ν, εφο?σον το σοβαρο? προ?βλημα υγει?ας διαρκει? καθ ? ο?λον τον μη?να Ιου?νιο, να προσε?λθουν στις εξετα?σεις της ειδικη?ς εξεταστικη?ς περιο?δου Σεπτεμβρι?ου για να εξετασθου?ν στα μαθη?ματα αυτα?. Στην περι?πτωση αυτη?, πρε?πει οι μαθητε?ς, αν ει?ναι ενη?λικοι, η? οι κηδεμο?νες τους, να καταθε?σουν υπευ?θυνη δη?λωση στον Διευθυντη? του οικει?ου Λυκει?ου εντο?ς τριω?ν (3) ημερω?ν απο? την ε?κδοση των αποτελεσμα?των.

β) Στην υπευ?θυνη δη?λωση αναγρα?φεται ρητα? η ειδικη? εξεταστικη? περι?οδος του Ιουνι?ου η? του Σεπτεμβρι?ου στην οποι?α εξετα?ζεται ο μαθητη?ς. Οι μαθητε?ς εξετα?ζονται στα μαθη?ματα της Ομα?δας Α ? που δικαιολογημε?να απουσι?ασαν, στα μαθη?ματα της Ομα?δας Α ? που εξετα?στηκαν και συγκε?ντρωσαν βαθμο? ετη?σιας επι?δοσης

Για τους μαθητε?ς των Α ? και Β ? τα?ξεων του Λυκει?ου που δεν επιτυγχα?νουν τον Γενικο? Με?σο Ο?ρο προαγωγη?ς, και εξετα?ζονται στην ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του Σεπτεμβρι?ου γραπτα? η? προφορικα?, βαθμο?ς ετη?σιας επι?δοσης ει?ναι ο βαθμο?ς της εξε?τασης αυτη?ς.

Για τους μαθητε?ς της Γ ? τα?ξης του Λυκει?ου που δεν επιτυγχα?νουν τον Γενικο? Με?σο Ο?ρο απο?λυσης  και εξετα?ζονται στην ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο Ιουνι?ου γραπτα? η? προφορικα?, βαθμο?ς ετη?σιας επι?δοσης ει?ναι ο βαθμο?ς της εξε?τασης αυτη?ς.

Το ι?διο ισχυ?ει και για την ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του Σεπτεμβρι?ου για τους μαθητε?ς της Γ ? τα?ξης του Γενικου? Λυκει?ου που κατα? την ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του Ιουνι?ου δεν επιτυγχα?νουν τον Γενικο? Με?σο Ο?ρο απο?λυσης.

  1. Γ.Μ.Ο. τουλάχιστον δέκα (10)

Για την προαγωγη? και την απο?λυση των μαθητω?ν στο Γενικο? Λυ?κειο απαιτει?ται Γ.Μ.Ο. τουλα?χιστον δε?κα (10), ο οποι?ος προκυ?πτει απο? τον με?σο ο?ρο των βαθμω?ν ετη?σιας επι?δοσης του μαθητη? ο?λων των γραπτω?ς και μη γραπτω?ς εξεταζο?μενων μαθημα?των.

  1. Οι μαθητές των Α? και Β? τάξεων του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.τουλάχιστον δέκα (10)

Οι μαθητε?ς των Α ? και Β ? τα?ξεων του Γενικου? Λυκει?ου, που δεν επιτυγχα?νουν τον Γ.Μ.Ο. , παραπε?μπονται το πρω?το δεκαη?μερο του Σεπτεμβρι?ου, πριν την ε?ναρξη των μαθημα?των του επο?μενου σχολικου? ε?τους, σε ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο, για να εξεταστου?ν στα μαθη?ματα στα οποι?α ο βαθμο?ς επι?δοσης ει?ναι μικρο?τερος απο? δε?κα (10).

Για τα μαθη?ματα της Ομα?δας Α ? οι εξετα?σεις ει?ναι γραπτε?ς και διεξα?γονται συ?μφωνα με τη διαδικασι?α των προαγωγικω?ν εξετα?σεων.

Ο βαθμο?ς της εξε?τασης αυτη?ς ει?ναι ο ετη?σιος βαθμο?ς του μαθητη? στο εξεταζο?μενο μα?θημα.

Για τα μαθη?ματα της Ομα?δας Β ? οι εξετα?σεις ει?ναι προφορικε?ς. Οι μαθητε?ς δεν αξιολογου?νται στο μα?θημα της Φυσικη?ς Αγωγη?ς.

Η προφορικη? εξε?ταση διενεργει?ται απο? τριμελη? επιτροπη?, η οποι?α συγκροτει?ται απο? τον Διευθυντη? του σχολει?ου.

Στην επιτροπη? συμμετε?χουν ο Διευθυντη?ς, ως προ?εδρος, και δυ?ο (2) καθηγητε?ς της ι?διας ειδικο?τητας η? που ε?χουν σε ανα?θεση το αντι?στοιχο μα?θημα.

Ο με?σος ο?ρος των βαθμω?ν των δυ?ο (2) καθηγητω?ν ει?ναι ο ετη?σιος βαθμο?ς του μαθητη? στο εξεταζο?μενο μα?θημα.

Οι μαθητε?ς, που κατα? την ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του Σεπτεμβρι?ου δεν επιτυγχα?νουν τον Γ.Μ.Ο. προαγωγη?ς, επαναλαμβα?νουν τη φοι?τηση.

  1. Οι μαθητές της Γ` τάξης του Γενικού Λυκείου, που δεν επιτυγχάνουν τον Γ.Μ.Ο.τουλάχιστον δέκα (10)

α) Οι μαθητε?ς της Γ ? τα?ξης του Γενικου? Λυκει?ου, που δεν επιτυγχα?νουν τον Γ.Μ.Ο. , παραπε?μπονται το δευ?τερο δεκαπενθη?μερο του Ιουνι?ου του ι?διου ε?τους σε ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο για να εξεταστου?ν στα μαθη?ματα στα οποι?α ο βαθμο?ς επι?δοσης ει?ναι μικρο?τερος απο? δε?κα (10).

Για τα μαθη?ματα της Ομα?δας Α ? οι εξετα?σεις ει?ναι γραπτε?ς και διεξα?γονται συ?μφωνα με τη διαδικασι?α των απολυτηρι?ων εξετα?σεων.

Ο βαθμο?ς της εξε?τασης αυτη?ς ει?ναι ο ετη?σιος βαθμο?ς του μαθητη? στο εξεταζο?μενο μα?θημα. Για τα μαθη?ματα της Ομα?δας Β ? οι εξετα?σεις ει?ναι προφορικε?ς.

Οι μαθητε?ς της Γ ? τα?ξης του ΓΕΛ δεν αξιολογου?νται στο μα?θημα της Φυσικη?ς Αγωγη?ς.

Η προφορικη? εξε?ταση διενεργει?ται απο? τριμελη? επιτροπη?, η οποι?α συγκροτει?ται απο? τον Διευθυντη? του σχολει?ου.

Στην επιτροπη? συμμετε?χουν ο Διευθυντη?ς, ως προ?εδρος, και δυ?ο (2) καθηγητε?ς της ι?διας ειδικο?τητας η? που ε?χουν σε ανα?θεση το αντι?στοιχο μα?θημα.

Ο με?σος ο?ρος των βαθμω?ν των δυ?ο (2) καθηγητω?ν ει?ναι ο ετη?σιος βαθμο?ς του μαθητη? στο εξεταζο?μενο μα?θημα.

β) Οι μαθητε?ς της Γ ? τα?ξης του Γενικου? Λυκει?ου, που κατα? την ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του Ιουνι?ου δεν επιτυγχα?νουν τον Γ.Μ.Ο., παραπε?μπονται στην ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο του Σεπτεμβρι?ου,  για να εξεταστου?ν στα μαθη?ματα στα οποι?α ο βαθμο?ς επι?δοση?ς τους ει?ναι μικρο?τερος απο? δε?κα (10).

Οι μαθητε?ς, που κατα? την εξεταστικη? περι?οδο του Σεπτεμβρι?ου δεν επιτυγχα?νουν τον Γ.Μ.Ο. απο?λυσης, μπορου?ν:

αα) να επαναλα?βουν τη φοι?τηση στη Γ ? τα?ξη Γενικου? Λυκει?ου,

ββ) να προσε?λθουν στις απολυτη?ριες εξετα?σεις της τελευται?ας τα?ξης το αμε?σως επο?μενο η? οποιοδη?ποτε α?λλο σχολικο? ε?τος, χωρι?ς να φοιτη?σουν στην αντι?στοιχη τα?ξη. Οι μαθητε?ς αυτοι? εξετα?ζονται σε ο?λα τα γραπτω?ς και μη γραπτω?ς εξεταζο?μενα μαθη?ματα, με εξαι?ρεση το μα?θημα «Φυσικη? Αγωγη?».

Για τα μαθη?ματα της Ομα?δας Α ? οι εξετα?σεις ει?ναι προφορικε?ς και γραπτε?ς.

Οι μαθητε?ς των κατηγοριω?ν της παρ. 1 του παρο?ντος των Α ? και Β ? τα?ξεων Γενικου? Λυκει?ου που δεν επιτυγχα?νουν τον Γ.Μ.Ο. της παρ. 1 του α?ρθρου 112, παραπε?μπονται το πρω?το δεκαη?μερο του Σεπτεμβρι?ου, πριν την ε?ναρξη του επο?μενου σχολικου? ε?τους, σε ειδικη? εξεταστικη? περι?οδο, συ?μφωνα με την παρ. 2 του α?ρθρου 112.

  1. Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας
  2. Για τα γραπτω?ς εξεταζο?μενα μαθη?ματα στις προαγωγικε?ς εξετα?σεις της Α ? και Β ? τα?ξης κα?θε τυ?που Λυκει?ου και στις απολυτη?ριες εξετα?σεις της Γ ? τα?ξης κα?θε τυ?που Λυκει?ου, τα θε?ματα των εξετα?σεων ορι?ζονται κατα? ποσοστο? πενη?ντα τοις εκατο? (50%) με τυχαι?α επιλογη? απο? Τρα?πεζα Θεμα?των Διαβαθμισμε?νης Δυσκολι?ας (Τ.Θ.Δ.Δ.) και κατα? ποσοστο? πενη?ντα τοις εκατο? (50%) απο? τον διδα?σκοντα η? τους διδα?σκοντες το αντι?στοιχο μα?θημα κατα? τη δια?ρκεια του σχολικου? ε?τους.

Η εξεταστε?α υ?λη των μαθημα?των του προηγου?μενου εδαφι?ου καθορι?ζεται με απο?φαση του Υπουργου? Παιδει?ας και Θρησκευμα?των, που εκδι?δεται μετα? απο? ειση?γηση του Ινστιτου?του Εκπαιδευτικη?ς Πολιτικη?ς το αργο?τερο ως τα τε?λη Σεπτεμβρι?ου κα?θε ε?τους.

  1. Η Τ.Θ.Δ.Δ. συστη?νεται και λειτουργει? στο Ινστιτου?το Εκπαιδευτικη?ς Πολιτικη?ς (Ι.Ε.Π.). Με απο?φαση του Υπουργου? Παιδει?ας και Θρησκευμα?των, η οποι?α εκδι?δεται υ?στερα απο? ειση?γηση του Ι.Ε.Π., ρυθμι?ζεται η οργα?νωση και λειτουργι?α της Τ.Θ.Δ.Δ., ο τρο?πος υποβολη?ς, αξιολο?γησης, επιλογη?ς και εισαγωγη?ς θεμα?των σε αυτη?ν, ο τρο?πος προ?σβασης σε αυτη?ν, η διαδικασι?α τυχαι?ας επιλογη?ς θεμα?των την ημε?ρα διεξαγωγη?ς των προαγωγικω?ν η? απολυτη?ριων εξετα?σεων, καθω?ς και κα?θε α?λλο ειδικο?τερο ζη?τημα για την εφαρμογη? του παρο?ντος.

3.. Η ισχυ?ς  της Τράπεζας Θεμάτων αρχι?ζει για κα?θε τυ?πο Λυκει?ου απο? το σχολικο? ε?τος 2020-2021 για την Α? τα?ξη, απο? το σχολικο? ε?τος 2021-2022 για τη Β? τα?ξη και απο? το σχολικο? ε?τος 2022- 2023 για τη Γ? τα?ξη.

Λατινικά

Τέλος, με   διάταξη  ορίζεται ότι οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται και πάλι στο μάθημα των Λατινικών αντί για το μάθημα της Κοινωνιολογίας από το σχολικό έτος 2021-2022 και εφεξής.

Ανακτήθηκε από https://www.esos.gr/arthra/69481/oi-15-allages-poy-ishyoyn-sto-lykeio-apo-trehon-sholiko-etos-2020-21 στις 23-9-2019.

Το πλήρες σώμα του Νόμου μπορείτε να το βρείτε εδώ: